Iepirkšanās un tirdzniecības
vide
Ķīniešu nacionālās valūtas papīra
nauda ir gandrīz vienāda visiem nomināliem – to atšķirība ir tikai krāsās un
izmērā, bet lielākais vienojošais elements ir prezidenta šarmantā seja.
Lielākais naudas nomināls ir 100
jēnas jeb RMB (~10 Ls), tādēļ ja tev nepieciešama skaidra nauda lielākos
apmēros (piemēram 500 Ls), tad parastajos naudas makos prāvo naudas žūksnīti ievietot ir pagrūti.
Ir novērots, ka bieži vien naudīgie ļaudis savu bagātību līdzi nēsā mazās
naudās somiņās jeb koferīšos.
Ķīniešu veikalos atlaides netiek
norādītas procentos, bet daļās (5 daļas vai 7 daļas utml). Vislielākās atlaižu
sezonas parasti ir pirms Ķīniešu Jaunā gada, kad visi cenšas iegādāties sev
jaunas lietas un skaistu apģērbu.
|
Atlaižu skatlogi |
Ķīnā veikalu dažādība ir visai
ievērojama, sākot no mazajām ielu bodītēm līdz pat grandioziem tirdzniecības
moliem un plašajiem tirgus laukumiem. Arī paši ķīnieši atzīst, ka viņu iecienītākā
nodarbe nedēļas nogalēs ir tikai un vienīgi iepirkšanās.
|
Ikea lielveikals Šanhajā - lēti un plaši |
|
Apple veikals Ķīnas mazpilsētā |
|
Vietējās pilsētu aptiekas |
|
Viens no lielākajiem tirdzniecības tīkliem Ķīnā |
|
Ķīniešu suvenīru stends |
|
Tirdzniecības centrs Ningbo pilsētā |
|
Iepirkšanās ielas garumā |
|
'Lidojošie bērni' - veikalu nosaukumi Ķīnā bieži vien ir visai "oriģināli'' |
|
Tirgus placī |
|
Ciemata maiznīca ar gardiem našķiem |
|
Tetovējumi Ķīnā tiek uzskatīti par dārgu prieku, taču cilvēki ir kā traki pēc tiem. Turklāt lielākā daļa salonu parasti darbojas nelegāli, jo valsts režīms tos aizliedz. |
|
Viens no maniem lielākajiem izaicinājumiem Ķīnā bija nopirkt tumšas krāsas apavus bez spīguļiem un sprādzēm , jo tas ir pilnīgā pretrunā ar ķīniešu stilu un modi. |
|
Kūkas Ķīnā nav īpašas: to iekšējais sastāvs atgādina švammes, kas pārklātas ar biezu krēma kārtu, turklāt arī garša ir visai viduvēja, toties dekorācijas gan ir 'nepārspējamas' |
Veikalos pārsvarā var nopirkt
tikai Ķīnā ražotu pārtiku. Lietas, ka ir importētas (pārsvarā no citām Āzijas
kaimiņvalstīm), tiek atdalītas atsevišķos plauktos un ir nesamērīgi uzcenotas.
|
Olas bieži vien Ķīnā arī mākslīgi modificē. |
|
Preču nosaukumi ir kā komēdija! |
|
Lay's čipsi Ķīnā ir atsvaidzinoši - ar gurķu un tējas garšām |
|
Nūdeļu dažādība |
|
Jāņem no apakšas!!! |
Ķīnā nevar nopirkt šampūnus blondiem matiem, bet te toties ir krēmi un
ziepes ar balinošu efektu.
Ķīnā ražotās dzērienu pudeles
parasti ir ar visai interesantiem tilpumiem. (595 ml, 333 ml, 755 ml)
Ķīnieši nepavisam nav pieticīgi
un vienkārši ļaudis – pilnīgi visi var atļauties Luis Vutton somas, Prada
džinsus un zābakus, taču vissvarīgāk par visu ir savā īpašumā iegūt pēdējā
izlaiduma iphone, kas neapšaubāmi ir
populārākais telefons Ķīnā. Tomēr, lai pilnībā iekļautos sabiedrības apritē,
telefons obligāti ir jāizdekorē ar gaismiņām, dimantiem un spīdīgiem vizuļiem.
|
Pēc dizaineru somām ir jābrauc uz Ķīnas tirgiem |
|
Pilnīga dažādība un spilgtas krāsas ir ķīniešu izteiktākā modes tendence |
|
Playboy zaķis iziet ielās! |
|
Telefonu apsēstība |
|
Telefonu atribūti ir vienkārši izcili!!! |
Mārketings Ķīnā
|
Veikala atklāšana |
Ķīnieši atpazīst un lepni lieto tikai
savu valodu, tādēļ pārējās valodas dažreiz tiek vienkārši 'ignorētas'. Piemēram, pasaulslaveni zīmoli Ķīnā netiek lietoti oriģinālvalodā, bet
bieži vien pārtulkoti hieroglifos un izrunāti pilnīgi citādi.
|
Lipton tēja |
|
It ka kola, it kā sprite, bet kas zin! |
Nav jau noslēpums, ka ķīnieši ir
izcili kopētāji un tas attiecas ne tikai uz patērētāju precēm, bet pat uz
iestādēm, ēdieniem un pat automašīnām. Atliek vien izdomāt savu ‘oriģinālo
nosaukumu’, uzspiest lētu cenu un oriģinālie produkti acu mirklī tiek
izkonkurēti.
|
Ķīniešu sporta preču veikals, kas dikti jau atgādina slaveno 'Nike' zīmolu |
|
Telefonbūdiņa Šanhajā |
Atrodi Atšķirības!
|
Oriģināls |
|
Ķīniešu brends |
|
Oriģināls |
|
Ķīniešu brends |
|
Oriģināls! |
|
Ķīniešu brends! |
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru